یزدفردا : شهردار مهريز گفت: اوايل امسال به دليل كمبود بودجه با دو سوم نيروهاي خدماتي شهرداري اين شهرستان تسويه حساب شد.
عليرضا ابويي امروز در گفتگو با خبرنگار یزدفردا در مهریز اظهار داشت: مهريز يكي از شهرستان‌هاي پراكنده به لحاظ جغرافيايي است و معابر اصلي و فرعي آن نيز داراي طوبي بيش از 50 كيلومتر است كه براي نگهداري و نظافت چنين فضايي به 70 نيروي خدماتي نياز است.
وي افزود: اين در حالي است كه به دليل كمبود منابع مالي هم‌اكنون تنها هفت نيروي خدماتي در اين بخش مشغول به كار هستند كه اين تعداد معادل 10 درصد نيروهاي مورد نياز است.
ابويي خاطرنشان كرد: نظافت و پاكيزگي شهر و معابر اصلي و فرعي، حداقل انتظاري است كه يك شهروند از شهرداري شهر خود دارد اما با اين روند و با وجود مشكلات مالي بسيار هم‌اكنون اين وظيفه مهم شهرداري با اختلال مواجه شده است.
شهردار مهريز همچنين عنوان كرد: توليد زباله توسط شهروندان مهريزي نيز بالاست، به نحوي كه ماموران خدمات شهري شهرداري مهريز با توجه به كمبود نيرو در روز دوم فروردين ‌ماه امسال بيش از 70 تن زباله در سطح شهر جمع‌آوري كردند كه با توجه به حجم زباله جمع‌آوري شده و نيروي خدماتي محدود، امري بي‌سابقه و باور نكردني انجام شده است.
وي تاكيد كرد: حتي شهردار اين شهر نيز با توجه به مشكلات مالي شهرداري و محدوديت نيروي انساني و خدماتي كه بايد هشت ساعت در روز كار كند، بيش از 12 ساعت فعاليت مي‌كند.
شهردار مهريز اظهار اميدواري كرد؛ مسئولان ذ‌‌ي‌ربط در خصوص تامين بودجه به منظور به كارگيري نيروهاي خدماتي مورد نياز توجه ويژه‌اي به اين شهرستان داشته باشند. 
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا